Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

5. részprojekt: Nemzetköziesítés

A Miskolci Egyetem nemzetköziesítési stratégiája c. dokumentum a nemzetköziesedésnek négy különböző szintjét különbözteti meg, amihez négy stratégiai célt rendel. Ezen célok közé tartozik a nemzetköziesedés infrastrukturális hátterének fejlesztése, a nemzetközi szintű kutatások fejlesztése, az idegen nyelvű oktatás fejlesztése és a nemzetközi láthatóság fokozása.


A nemzetköziesedést szolgáló különböző szintű területek egymásra épülése a Miskolci Egyetem nemzetköziesítési stratégiájában

A nemzetköziesítési részprojekt feladatai ezekhez a célokhoz kapcsolódnak, így biztosítva az egyetem ezen területen végzett tevékenységeinek szerves fejlődését. Az infrastrukturális háttér biztosítja e stratégiai irány fizikai és szellemi alapját, mely magában foglalja - többek között - a megfelelő és hatékony szervezeti felépítést, illetve koordinációt, a hatékony háttérszolgáltatások kiépítését, a szakmai gyakorlati vállalati hálózat kiépítését. A láthatósági célok mellett az infrastrukturális fejlesztési célok közé tartozik a nemzetközi marketing tevékenységek megvalósításához szükséges modern, angol nyelvű egyetemi és kari honlapok kialakítása.
A nemzetköziesítési stratégiában második szinten a kutatást találjuk, amelynek fejlesztéséért a felsőoktatási intézmények külföldi hálózatosodási, kapacitásfejlesztési feladatait azonosítottuk, az Európai Felsőoktatási Térségbe való intenzívebb bekapcsolódást. Ezt a célt szolgálja a Kárpát-medencei oktatási tér kialakításának elősegítése hallgatói, oktatói rendezvényekkel, Kárpát-medencei partnerekkel közös képzés kialakításával, hálózatépítési feladatokkal. A nemzetköziesítési stratégia az idegen nyelvű oktatási kínálatot a nemzetköziesedés egyik legnyilvánvalóbb területének tartja, hiszen kiemelten fontos az idegen nyelvű képzések indítása, továbbfejlesztése, melyek esetében a diplomát adó képzések mellett a vállalatok, intézmények számára szervezett szakmai kurzusok, továbbképzések is kialakíthatásra kerülnek, például a Gazdaságtudományi képzés nemzetköziesítése feladatainak sorában. A minőségi oktatás felé vezető egyik fontos lépés a vendégoktatók nagyobb arányú vonzása, illetve a meglévő hálózati együttműködések szerepének fokozása, az e-learning kínálat növelése.

A láthatóság szintje jelenti mindezen tevékenységek marketingjét, megismertetését a tágabb környezettel. E tevékenységek közé tartozik -többek között- az online marketing kialakítása, a saját kiadványok rendszerének fejlesztése, bemutató filmek, animációk elkészítése, nemzetközi vásárokon, kiállításokon való részvétel, egyetemi, kari nemzetközi napok szervezése.


Az 5. részprojekt az alábbi résztevékenységeket foglalja magában:
5.1. Gazdaságtudományi képzés nemzetköziesítése
5.2. Külföldi hálózatosodás és kapacitásfejlesztés
5.3. Közös képzési programok kidolgozása nemzetköziesítési tapasztalatok átadása, hálózatosodás
5.4. Szolgáltatásfejlesztés a külföldi hallgató vonzó képesség erősítése érdekében
5.5. Kárpát medencei oktatási tér kialakítása, külföldi oktatók fogadása